EEN ANDERE KIJK OP ONDERWIJS

Nationaal Onderwijsmuseum

Het Nationaal Onderwijsmuseum verruilde Rotterdam voor het prachtige Dordrecht, waar men met de aankoop en restauratie van het monumentale pand ‘De Holland’ geen betere plek kon treffen. Elke verhuizing dwingt tot nadenken. “Wie zijn we? Waar willen we naar toe? En hoe willen we dat onze doelgroep ons ziet?” 

Om de definitieve identiteit van het Onderwijsmuseum te bepalen en een communicatiestrategie te ontwikkelen die daarop aansluit, hebben we samen met het Onderwijsmuseum de merkwaarden gedefinieerd. Het Onderwijsmusuem is geen standaard museum en wil deze ‘eigenzinnigheid’ ook uitstralen. Het laat je bij elk bezoek anders tegen het onderwijs aankijken. Elke schooltas, agenda of welk bijzonder voorwerp uit de tentoonstelling dan ook, roept voor iedereen een andere herinnering of emotie op. Dit gevoel, samen met de trotsheid van de medewerkers zijn de basis van de campagne. 

Voor de openingscampagne hebben we abri’s vormgegeven die door het hele land te zien zijn; op alle grotere stations en langs de snelweg rondom Dordrecht. Steeds met wisselende slogans en personen. We namen ook de andere communicatie-uitingen voor onze rekening: van de stationsvlaggen tot het programmaboekje en van de activiteitenflyer tot keycords. 

WIL JIJ OOK EEN LANDELIJKE CAMPAGNE?

Bel Edwin: 06-50 68 63 98 of mail naar edwin@onlythebrave.nl