Creative Headquarters
Engelenburgerbrug 3
3311 CZ Dordrecht

Contact
hello@onlythebrave.nl
(078) 6119282

Constructif

Bouwen Aan Tevredenheid

Uitdaging

Sinds 2013 bundelen Groenendijk PGN Bouw en De Kwaasteniet Aannemersbedrijf hun krachten. Dit hechte partnerschap leidde tot een fusie. Maar hoe voeg je twee verschillende bedrijven met eigen missies en visies samen? Door met een flinke portie lef helemaal opnieuw te beginnen!

Het Idee

Vanuit de ambitie “Bewust Samen Beter” hebben we de twee bedrijven tot één gebracht. Door verschillende brainstormsessies en klantinterviews is een intern draagvlak gecreëerd. Aan de hand hiervan hebben we de kernwaarden geformuleerd, die door iedereen begrepen en uitgedragen worden. Op deze manier neemt Constructif een onderscheidende positie in. Bouwen doe je namelijk niet alleen, maar samen. Onze focus lag dan ook op de gezamenlijke inspanning. De nieuw gedefinieerde kernwaarden hebben we vertaald naar een duidelijke tagline: “Bouwen aan tevredenheid”. Kort maar daadkrachtig!

Ideate

Merkpositionering
Kernwaardensessies
Strategiesessies
Internal Branding (cultuurwaardensessies)
Marketing / communicatie

Create

Corporate Identity
Website
Salescommunicatie
Social Media
In-/Exterieur toepassingen

Realisatie

Om boven de rest uit te steken, moet je opvallen. En dat weten wij bij Only the Brave maar al te goed! We ontwikkelden een nieuwe corporate identity en een ijzersterke communicatiestrategie. Hierdoor ging niet alleen de interne, maar ook de externe communicatie flink op de schop. We hebben alles aangepakt, van bedrijfsnaam tot huisstijl, om Constructif als een solide eenheid neer te zetten. Met een bijzondere en all round uitstraling als gevolg.

Constructif

De bedrijfsnaam Constructif is afgeleid van het Engelse constructive, wat opbouwend betekent. En dat bedoelen we niet alleen letterlijk. Het logo splitst de naam in drie delen op: cons- truct- if. Juist het woord if onderaan drukt de voorwaarde uit die Constructif garandeert. Want pas als de basis stevig genoeg is, kun je iets moois gaan bouwen.

Vaste pay-off

‘Bouwen aan tevredenheid’
Het woord bouwen staat niet alleen voor fysiek bouwen maar geeft de pay-off ook een mentale lading. Een payoff die perfect past binnen de kernwaarden van Constructif. Bouwen aan tevredenheid staat voor de kern waar het allemaal om draait:
We zetten de klantwens centraal!

Printmedia

Correspondentie drukwerk
Promotioneel drukwerk
Corporate Magazine

Bij Constructif bouwt men aan tevredenheid. En dat mag van de daken worden geschreeuwd. Daarom zijn alle communicatiemiddelen op elkaar afgestemd: van de website tot de belettering van het wagenpark, van de vlaggenmasten tot de werkkleding. Uniek en opvallend!
Juist het passend maken van elk detail draagt bij aan de boodschap. Constructif bestaat niet uit twee aparte bedrijven, maar is één compleet geheel. Het eindresultaat is onmiskenbaar en alleszeggend.

Outdoor

Gevelreclame
Wagenpark belettering
Signing

Klanten zijn creatief geïnformeerd over de fusie. Per post ontvingen ze een envelop. Tijdens het openen popt er een kubus uit met daarop duidelijk zichtbaar: het logo, de pay-off en de kernwaarden. Een unieke manier om te laten zien dat je kunt bouwen op Constructif.

Met een allesomvattende campagne hebben we Constructif als een krachtige eenheid neergezet. Alles ademt Constructif. Zelfs de kopjes koffie.

Ook toe aan een duidelijke merkidentiteit?

Ben je ook bereid om een paar stappen terug te doen en goed na te denken over jouw merk? Wat is de kracht? Wie ben je? En wie wil je zijn? Wij helpen je de identiteit te ontwikkelen en creatief te vertalen.

Next case Annatommie mc

Specialist in bewegings
vrijheid