De vraag: creatief cursisten werven.

Om de inschrijvingsdrempel met de grond gelijk te maken, besloot ToBe dat er naast de standaard marketingsactiviteiten ook een actie moest worden opgezet om hun visitekaartje af te geven en nieuwe cursisten (0-24 jaar) te werven. Origineel en opvallend. Dat klinkt ons natuurlijk als muziek in de oren…

Strategie.

Het cursusaanbod is heel divers. De doelgroep is dat dus ook. Daarom hebben we eerst een nieuwe stijl ontwikkeld waarin de verschillende thema’s (dans, muziek, kunst& cultuur en theater) goed zichtbaar en herkenbaar zijn. De nadruk van de campagne lag niet op tekst maar op beeld: driehoeksborden, full vue-busbelettering in de Drechtsteden en advertenties in streekbladen. Ook hebben we een opvallende wervingsfolder gemaakt die uitgedeeld kan worden tijdens open dagen en andere evenementen. Door met diverse social media een interactief platform te creëren waar cursisten en leraren hun creatieve expressies kunnen delen, bouwden we aan een langetermijnrelatie tussen cursisten en ToBe.

Resultaat.

De cursisten hadden minder last van plankenkoorts, want de cursussen zijn goedgevuld van start gegaan. De bus met de campagnevisual rijdt nog steeds rond.

Wil jij jouw aanbod ook in de
schijnwerper zetten met de juiste campagne?

Bel Edwin: 06-50 68 63 98 of mail naar edwin@onlythebrave.nl

©2022 Only The Brave.

Only the Brave is een ideation company; creatieve conceptdenkers met marketingbrains. We zijn een bureau voor strategische positionering, innovatie, creatieve concepten en creatie.

Creative headquarters.

Engelenburgerbrug 3,
3311 CZ, Dordrecht
hello@onlythebrave.nl
(078) 6119282

Socials.

Privacy Preference Center