MERKBOEK DORDRECHT

Dordrecht Marketing

Wat maakt Dordrecht nou typisch Dordrecht? Hoe zie je dat terug? En wat zijn de merkwaarden van de stad? Dordrecht Marketing schreef een pitch uit om een boek te ontwikkelen dat mensen inspireert en de merkwaarden van Dordrecht vertaalt. 

HET IDEE

Een merkboek voor Dordrecht… Maar wat is een boek eigenlijk? Volgens Wikipedia: “Een verzameling pagina’s die op een bepaalde volgorde vergaard zijn”. Vonden we niet zo logisch aangezien er geen chronologie is in de verhalen. Daarom hebben we ‘de pagina’s’ uit elkaar getrokken en het Merkboek een verzameling inspiratiekaarten laten zijn! Met deze kaarten kunnen mensen aan de slag met de merkwaarden van Dordrecht, door ze te gebruiken in hun eigen Dordrecht-gerelateerde projecten bijvoorbeeld. Zo is citymarketing niet een passieve lijst van geboden en verboden maar een actief instrument om projecten in de stad tot leven te brengen.

REALISATIE

Naast de inspiratiekaarten bevat het merkboek het merkkader van Dordrecht, vormgegeven als paspoort en ‘merkatelierkaarten’. Deze laatste vormen een inspirerende kijk in de brainstormsessies die gehouden zijn om te laten zien hoe je merkwaarden kunt inzetten als basis voor aansprekende campagnes. We maakten ook een limited edition box met een verzameling atelier- en inspiratiekaarten en het merkwaardenpaspoort. Daarnaast verzorgden wij de aankleding voor het kick off event van het merkboek, waar de identiteit en het karakter van de merkwaarden zijn doorgetrokken: ‘Ben jij merkwaardig!?’

WIL JIJ OOK EEN VERTALING VAN BEELDEN NAAR VERHALEN?

Bel Edwin: 06-50 68 63 98 of mail naar edwin@onlythebrave.nl