HUISSTIJL CHECKLIST

DE EERSTE STAPVOOR EEN GOEDE HUISSTIJL

Of je nu een nieuwe huisstijl wilt omdat je een nieuw bedrijf gaat starten, een herpositionering gaat doorvoeren, gaat fuseren of gaat verhuizen: met deze checklist weet je precies waar je op moet letten. Daarmee heb je de eerste goede stap al gezet!

AAN DE SLAG!

Het ontwikkelen en invoeren van een nieuwe huisstijl is intensief, kostbaar en het kost tijd. Daar staat tegenover dat het verbeteren van je uitstraling een positieve uitwerking heeft op je imago. Je versterkt hiermee je organisatie en je maakt deze ‘toekomst proof’. Wil je alles zo efficiënt mogelijk doen? Begin dan met het maken van een goed plan.

• Motivatie schrijven voor de huisstijlwijziging (waarom doen we dit?)
• Werkgroep samenstellen
• Datum van invoering bepalen
• Lijst maken van alle materialen
• Voorraad van alle materialen bepalen
• Verbruik van alle materialen meten
• Budget bepalen
• Briefing maken voor marketing/communicatiebureau
• Marketing/communicatiebureau selecteren
• Ontwikkelen huisstijl
• Communicatieplan huisstijlwijziging schrijven
• Eerste internecommunicatie plannen
• Ontwikkelen huisstijlhandboek
• Productieplanning materialen maken
• Communicatiematerialen over huisstijlwijziging opstellen
• Lancering huisstijl intern organiseren
• Lancering huisstijl extern organiseren

Omschrijf alles zo uitgebreid mogelijk, dit plan vormt namelijk de basis voor het hele traject!!

HET BELANG VAN EEN GOEDE HUISSTIJL

Je huisstijl laat zien wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Je huisstijl is daarmee onderdeel van je imago. Een professionele huisstijl wekt vertrouwen bij relaties en prospects en het versterkt de naamsbekendheid en herkenbaarheid van jouw organisatie. Een goede huisstijl verdient zich zeker terug!

DOWNLOAD HIER ONZE CHECKLIST

Hierin staat alles wat je nodig hebt voor een goede huisstijl, het is niet verplicht om je gegevens achter te laten.

Wil je dat wij contact met je kunnen opnemen, laat dan je gegevens achter.