Creative Headquarters
Engelenburgerbrug 3
3311 CZ Dordrecht

Contact
hello@onlythebrave.nl
(078) 6119282

Unicef

Kies voor een kind. Kies zelf.

Uitdaging

Unicef heeft te maken met een dalend aantal leden en het uitblijven van nieuwe donateurs. Hoe komt dit? En, nog veel belangrijker, wat kunnen we hier tegen doen? Aan ons de vraag dit uit te werken tot een visueel concept.

Idee

Keuzevrijheid is een groot goed. Het geeft ons het recht om eigen keuzes te maken. Maar waarom mogen we dan niet zelf kiezen waar ons geld naar toe gaat als we doneren aan een goed doel? Uit marktonderzoek blijkt dat de doelgroep van Unicef wél bereid is om te geven, op voorwaarde dat zij het gevoel hebben hier zelf in mee te kunnen bepalen. Keuzevrijheid dus. Het startpunt voor onze campagne.

Ideate

Marktanalyse
Doelgroepsegmentatie
Concept campagne
Tagline

Create

Concept advertentielijn
Concept website

Realisatie

“Welk recht geef je mij?” Een confronterende vraag misschien als die gesteld wordt vanuit een kind. Maar wel een vraag die direct de noodzaak voor doneren aangeeft. Het is de tagline voor onze campagne. Deze vraag wordt gevolgd door zes keuzemogelijkheden, die direct afgeleid zijn uit de Unicef-doelen. Zelf kiezen wat er met je geld gebeurt: dat is doneren 21e eeuw!

Ook een communicatiecampagne?

Creatief, denken zonder kaders met lef. Dé ingrediënten om van jouw campagne een groot succes te maken. Creatieve concepten, campagnes en communicatiemiddelen voor Brave Ones! Mail ons of volg ons op social media!

Next case Albelli

Remembering the future