Creative Headquarters
Engelenburgerbrug 3
3311 CZ Dordrecht

Contact
hello@onlythebrave.nl
(078) 6119282

Metalent

Talent zit van binnen

Uitdaging

Metalent helpt jongeren bij het ontdekken en ontwikkelen van hun talent in de metaal- en maritieme sector. De doelgroep werd echter slecht bereikt. De manier van communiceren sloot niet aan en er was onvoldoende kennis in huis om jongeren gericht te bereiken. Only the Brave werd gevraagd Metalent te herpositioneren en communicatiemiddelen te ontwikkelen die de doelgroep wél prikkelen.

Het idee

Uit gesprekken met het management en consulenten van Metalent bleek dat jongeren die kiezen voor ‘de metaal’, kiezen vanuit hun hart. Feeling met metaal; dat heb je of dat heb je niet. Met die gedachte ontwikkelden wij de basis voor onze campagne: een jongen die zijn overhemd openscheurt en trots zijn stalen hart en borstkast laat zien. Pay-off; “Talent zit van binnen”.

Ideate

Jongerencommunicatie
Merkidentiteit

Create

Website
Advertentielijn
E-nieuwsbrieven
Huisstijl
Folders
Flyers
Brochures
Beursaankleding

Realisatie

Rond het beeld van de ‘metal-boy’ ontwikkelden we twee communicatie-trajecten: een voor mbo’ers en een voor (vaak wat oudere) hbo’ers. Twee totaal verschillende doelgroepen, die ieder hun eigen benadering vereisen. We maakten een krachtig plan van aanpak en lanceerden vele on- én offline communicatiemiddelen. Van een uitgebreide website tot een jongerenmagazine. En van beurstandinrichtingen tot digitale nieuwsbrieven.

Ook een communicatiecampagne voor jongeren?

Creatief, denken zonder kaders en met een flinke dosis lef. Dé ingrediënten om van jouw campagne een groot succes te maken. Creatieve concepten, campagnes en communicatiemiddelen voor Brave Ones!

Next case VORM Projectontwikkeling

Ontdek de Waterkanten