Creative Headquarters
Engelenburgerbrug 3
3311 CZ Dordrecht

Contact
hello@onlythebrave.nl
(078) 6119282

Art Hotel

RU-INN

Uitdaging

Met een verzadigde markt in de hotelbranche is het lastig om je te onderscheiden. Ook het Art Hotel in Rotterdam worstelde met de vraag: hoe zetten we ons hotel opnieuw op de kaart?

Idee

Het Art Hotel heeft kamers voor toeristen, voor zakenmensen die langer in de stad verblijven en voor mensen die tijdelijk snel woonruimte zoeken. Het hotel wilde deze drie concepten scheiden. Wij brachten focus aan op het longstay-concept en ontwikkelden een nieuwe naam: RU-inn (spreek uit als ‘are you - in’). Door het merkenbeleid verder uit te rollen bedachten we naast RU-inn (verblijf) ook RU-hungry (het restaurant) en RU-fit (fitnessruimte).

Een belangrijk aspect van het concept is dat de bezoekers de kamers helemaal naar eigen smaak kunnen inrichten.

Ideate

Merkwaardebepaling
Merkenbeleid
Concept

Create

Identiteit
Logo
Communicatiemiddelen

Realisatie

We stelden een projectteam samen, bestaande uit diverse disciplines uit het hotel, waarmee we in een aantal sessies de nieuwe identiteit en positionering bepaalden voor het Art hotel, gericht op het aantrekken van een doelgroep die voor langere tijd in het hotel wil verblijven.

Naast het ontwikkelen van een nieuwe naam, ontwikkelden we ook het creatief concept en diverse uitwerkingen van communicatiemiddelen voor het nieuwe ‘Art Hotel-concept’.

Ook toe aan een duidelijke positionering?

Wat is de kracht van jouw organisatie? Wie ben je? Wat is je onderscheidend vermogen? Wij helpen je de identiteit van jouw organisatie te vinden, te borgen en creatief te vertalen, zonder daarbij de doelgroep uit het oog te verliezen natuurlijk!

Next case Politie regio Rotterdam

PINPIN Samen veilig pinnen